Ook deze zomer is er veel te zien in de Westerkerk. Er zijn maar liefst twee exposities van schilderijen. De eerste in juni, de tweede in juli en augustus.

Van 4 juni t/m 22 juni, dinsdag t/m zaterdag van 13:30 tot 17:00 uur kunt u de magie ontdekken van kleur en verbeelding! De Enkhuizer schilders Anoek Boendermaker en Wim Stolk nodigen u uit om hun meest betoverende creaties te ervaren in de historische setting van de Westerkerk in Enkhuizen. Kom en laat u meeslepen door de rijke verhalen die deze twee kunstenaars vertellen met hun penseelstreken. Mis deze unieke kans niet om de wereld door hun ogen te zien onder de titel ‘gemoedsbeweging’.

Zoals Wim Stolk zegt: “Als je naar mijn schilderijen kijkt, zie je flarden van de werkelijkheid, dagdromen die vorm hebben gekregen: een suggestie van bestaande dingen die niet bestaan ……..een MYTHE van de Werkelijkheid”.
Anoek Boendermaker zegt met andere woorden iets vergelijkbaars over haar werk: “Becommentariëren doe ik niet, gemoedsbeweging wijst de weg. Het lijkt me leuk om te horen waar het allemaal over gaat, volgens u.”

Toegang is gratis en iedereen is van harte welkom! We kijken ernaar uit om u te verwelkomen op deze bijzondere artistieke reis.

De twee schilderijen links zijn van Anoek Boendermaker, de rechter twee van Wim Stolk (klik op de foto’s voor een vergroting)

Vanaf 2 juli verwelkomt Gerd Wilfert u voor zijn expositie die een mooi contrast vormt met de eerste. Gerd Wilfert schildert hoofdzakelijk in de trant van hedendaags Magisch en/of Fantastisch Realisme, waarbij licht en schaduw een vooraanstaande rol spelen.
Deze expositie is open van 1 juli t/m 1 september, elke dag van 13.30 tot 17.00. Uitzonderingen zijn de zondagen waarop er een orgelconcert is: 14 en 28 juli en 11 en 25 augustus.

Hieronder een indruk van Gerd aan het werk, de opbouw van de expositie en een paar van zijn schilderijen. Op de website van Gerd vindt u er veel meer.

Het laatste schilderij is gebaseerd op het interieur van de Westerkerk. Bij beide exposities hebt u een mooie kans om in het echt nog even verder te kijken naar alle historische details.

Op 29 Mei waren Wim en Anoek  druk bezig om, met de nodige hulp, alles op de goede plek te hangen. Klik op een foto voor een vergroting.

De opening op 2 juni was een goede start voor de komende weken.